D. 15-1-2020 går vi over til et nyt billetsystem, hvilket betyder flere fordele for dig som rabatkort kunde.

Det er firmaet Pay4it der administrerer vores færgekontoer, så når i laver en opfyldning af jeres færgekonto, vil der på jeres bank betaling stå Pay4it og ikke Sønderborg kommune eller Hardeshøj Ballebro færgefart som tidligere.

I det nye system kan du oprette en færgekonto, hvor du kan tilknytte dit rabatkort.

Med en færgekonto kan du sætte den til automatisk optankning, eller få en besked når kontoen er ved at være tom.

Du kan tilknytte flere kort til din konto. Nye kort eller ekstrakort koster kun 10,- kr. På den måde slipper du for at skulle tanke flere kort op, hvis i har flere kort i familien.

Vær dog opmærksom på at du kan kun tilknytte de nye rabatkort som ekstra kort til kontoen.
Det vil sige at hvis du har to gamle rabatkort, så er du nød til at nøjes med at tilknytte det ene til kontoen og så bare bruge det andet som førhen indtil det er tomt, hvor efter du så kan sælge det tilbage til os og købe et af de nye kort og tilknytte til kontoen.

Du kan selv spærre dit kort, hvis du har mistet det. Beløbet står ikke på kortet som nu, men på kontoen, så du køber bare et nyt kort og tilknytter kontoen, så er du sejlende igen.

Du kan følge hele dit forbrug af kortet eller kortene på kontoen.

Du slipper for at få kvittering med, hver gang du har sejlet en tur. Du kan selvfølgelig altid bede om en kvittering, hvis du ønsker det.

Du kan også vælge at fortsætte som før, uden at tilknytte kortet til en konto, hvis du ikke er interesseret i at få alle disse nye fordele.

Du kan ikke længer opfylde dit rabatkort med kontant betaling, til gængæld tager vi fremover også mobilepay

Saldo – Kredit
På din konto vil saldoen på dit gamle kort stå som kredit og når du efterfølgende fylder penge på din konto vil det fremgå som saldo på din konto.

Lige pt. kan vi ikke aflæse saldoen på dit gamle kort på billetmaskinen, men det skulle komme til at virke på mandag d. 20-1-2020

Kan du ikke aflæse nummeret på dit gamle rabatkort fordi det er slidt af, så kan vi stadig aflæse kortets nummer, med vores gamle billetmaskine.

Har du tanket dit kort op på det gamle system og ikke brugt det efter optankning, skal du lige sende dit kort nummer til os på mail eller oplyse det til besætningen, for så kan det godt ske at din optankning ikke er kommet med over i det nye system. Den er ikke tabt, for vi kan stadig se alt hvad der er sket på dit gamle kort.

Hvis du ikke kan tilknytte dit gamle kort til en ny konto, så må du lige komme forbi færgen med dit kort, for vi kan aflæse saldo og genskabe den på et nyt kort for dig

Hvis du oplever andre problemer med at tilknytte dit rabatkort, eller andre problemer med din færgekonto, så er du velkommen til at kontakte Pay4it på deres hotline inden for almindelig arbejdstid på telefon 26 81 55 00
Pay4it er det firma der kører vores konto løsning for os.