D. 15-1-2020 gik vi over til et nyt billetsystem, hvilket betyder flere fordele for dig som rabatkort kunde.

Det er firmaet Pay4it der administrerer vores færgekontoer, så når i laver en opfyldning af jeres færgekonto, vil der på jeres bank betaling stå Pay4it eller færgen Bitten og ikke Sønderborg kommune eller Hardeshøj Ballebro færgefart som tidligere.

I det nye system kan du oprette en færgekonto, hvor du kan tilknytte dit rabatkort.

Du skal have et rabatkort, før du kan oprette en færgekonto, da du skal bruge det nummer der står på kortet til at oprette kontoen med.
Kortet købes ombord på færgen.

Du kan tilknytte flere kort til din konto. Nye kort eller ekstrakort koster kun 10,- kr. På den måde slipper du for at skulle tanke flere kort op, hvis i har flere kort i familien.

Vær dog opmærksom på at du kan kun tilknytte de nye tomme rabatkort som ekstra kort til kontoen.
Det vil sige at hvis du har to gamle rabatkort, så er du nød til at nøjes med at tilknytte det ene til kontoen og så bare bruge det andet som førhen indtil det er tomt, hvor efter du så kan sælge det tilbage til os og købe et af de nye kort og tilknytte til kontoen.

Du får samme høje rabat uanset optanknings beløbet. Du skal blot vælge hvilken pakke du vil have på 200, 400, 600, 800 eller 1000.

Med en færgekonto kan du sætte den til automatisk optankning, eller få en besked når kontoen er ved at være tom.

Når du sætter din konto til automatisk optankning skal du helst vælge at den skal lave optankning når saldoen er under 36 kr eller et højere beløb.

Hvis man feks har sat at den skal optanke ved 0,- kr så vil den nemlig ikke lave en optankning før saldoen rammer 0,- kr, så hvis du feks har 20,- kr tilbage på kortet og du skal købe en billet til 36 kr så vil systemet gå ind og kigge på om der står 36 kr på kontoen og hvis der ikke gør det, vil den ikke trække en billet, så saldoen vil ikke ramme 0,- kr

Hvorimod hvis du havde sat den til at lave automatisk optankning når saldoen kom under 36,- kr så ville den automatisk have optanket din konto da saldoen landede på 20,- kr og så havde du haft penge nok på din konto næste gang du skulle bruge en billet til 36,- kr

Du kan selv spærre dit kort, hvis du har mistet det. Beløbet står ikke på kortet som før, men på kontoen, så du køber bare et nyt kort og tilknytter kontoen, så er du sejlende igen.

Du kan følge hele dit forbrug af kortet eller kortene på kontoen og du kan trække en liste over dit forbrug over en periode, hvis du feks skal bruge dokumentation til skat.

Du slipper for at få kvittering med, hver gang du har sejlet en tur. Du kan selvfølgelig altid bede om en kvittering, hvis du ønsker det.

Du kan også vælge at fortsætte som før, uden at tilknytte kortet til en konto, hvis du ikke er interesseret i at få alle disse nye fordele.

Du kan ikke længer opfylde dit rabatkort med kontant betaling, til gængæld tager vi fremover også mobilepay

Saldo – Kredit
På din konto vil saldoen på dit gamle kort stå som kredit og når du efterfølgende fylder penge på din konto vil det fremgå som saldo på din konto.

Der er sat en udløbsdato på et år på kort der ikke er aktive. Det år bliver fornyet hver gang du bruger kortet , enten til at købe en billet eller hvis du tanker kortet op.
Hvis et kort har været inaktivt i over et år vil det blive deaktiveret. Herefter er det muligt ved henvendelse til rederiet at få kortet aktiveret igen, men hvis der går over 2 år vil kortet blive slettet helt og så er det ikke muligt at aktiverer kortet længere.

Hvis du oplever andre problemer med at tilknytte dit rabatkort, eller andre problemer med din færgekonto, så er du velkommen til at kontakte Pay4it på deres hotline inden for almindelig arbejdstid på telefon 26 81 55 00
Pay4it er det firma der kører vores konto løsning for os.